5. osztály angol 2.hét
Az 5.Unit
kezdődik 52.oldal
Lapozd át a Unit-ot, nézd meg miről fogunk tanulni!
o A szobáról, házról, lakásról, városról…/ bútorok, a ház
részei..
o Arról, hogyan tudjuk elmondani, hogy mi található benne,
mi hol van.
Ehhez sokszor a There is a/ an…, There are + többes szám
szerkezetet használjuk./ Már tanultátok, biztosan emlékeztek! Ha nem, itt van
újra a lehetőség./
Ahhoz, hogy el tudjuk mondani mi hol van a helyhatározókat is
át kell nézni, az újakat meg kell tanulni.
My room
Tk. 52/1 a Hallgasd meg az új szavakat / 12 szót fogsz
hallani/ és ismételd azokat.
Listen and repeat.
A füzetedbe írd fel:
2. hét s a címet is Places
Az előbb meghallgatott szavakat írd ki a füzetbe jelentéssel
együtt. Mindegy milyen elrendezésben, a lényeg, hogy jól mutasson és pontos
legyen. / football boots-
focicipő, skateboard-gördeszka, rug- kisebb szőnyeg, chest of drawers- fiókos
szekrény…/
52/ 1 b A
következő feladat is hallás utáni szövegértés.
9 mondatot fogsz hallani Ravi szobájáról, amiket neked kell
befejezned. Meg kell mondanod mi hol van.
Ha nem tudod a tempót tartani a hanganyaggal, akkor nyugodtan állítsd meg a
lejátszót…
1, The remote- controlled car is on ..the chair.
2, The clock is on….the
bedside table.
52/2 a
Nézd meg Ravi szobáját! Olvasd és hallgasd meg a szöveget! Read and listen.
o Who is Robby? Ki
Robby?
/ Robby is Ravi’s robot. Ravinak a robotja./
Most sorold fel hangosan azokat a tárgyakat, amiket Ravi
említ.
52/ 3 a
Helyhatározók
Hallgasd meg s ismételd.! Listen and repeat.
Másold le a füzetedbe ezeket! Rajzolj is hozzá!
/behind-
mögött, in front of- előtt, opposite- szemben, next to- mellett, on-rajta,
in-benne
between-
között, under- alatt/
53/ 3 b
Hol van Robby? Where
is Robby? Miközben nézed a képeket mondd ki hangosan ezeket a mondatokat!
2, He is under
the bed.
3, He is in the
wardrobe.
4, He is in front of
the chest of drawers.
5, He’s behind
the bag.
6, He’s next to
the guitar.
7, He’s opposite
the skateboard.
8, He’s between
the bed and the bedside table.
Nézd csak meg a helyhatározó helyét a mondatban!
Az előbb Robby-ról
volt szó, vele kezdted a mondatot/ Robby is- Robby van/, jön a helyhatározó
/next to, behind../ , ezután pedig hogy mi mellett, mi mögött…van Robby.
4/ a
Nézd meg újra Ravi szobáját s próbáld elmondani mi hol van. A helyes mondatokat megtalálod itt
lent. Másold le a mondatokat a füzetbe!
4/b Szorgalmi
Otthon minden nap játszhatod azt a játékot, amiben a
szülőknek elmondod mi hol van.
A szülő kérdezhet is: Where’s …Hol van ?
pl.: Where’s the ball?....It’s behind the door….
5/a Listen. Where are the things?
Kapcsold össze a dolgokat a helyekkel/ számokkal/! Majd
mindegyik tárgyról írj egy mondatot a füzetedbe!
A
helyes mondatokat megtalálod itt lent. Annyiszor hallgathatod meg a
hanganyagot ahányszor csak akarod s biztosan le tudod írni önállóan is a
mondatokat.
53/ 4 a - megoldás
2, The
chair is in front of the desk.
3, The
bedside table is between the bed and the desk,
4, The
lamp is behind the clock
5,The
rug is next to the bed.
6,The
beg is under the desk.
7,The
bookshelf is opposite the door.
8,The skateboard
is in the wardrobe.
9,The
football boots arein front of the chest of drawers
10,The
clock is on the bedside table.
53/ 5 a –megoldás
The
book is behind the computer.
The
mobile phone is on the chair.
The CD
is in front of the window.
The
umbrella is under the chair.
The
watch is in the desk drawer.
The bag
is behind the door.
Mf.: 42/ 1., 2.,3. feladat + új szavak kijegyzetelése a szótárba. Ez folyamatos feladat.
A héten több feladat nem lesz, ha odafigyeléssel végezted a munkád, akkor jól dolgoztál.
Akik még nem küldtek nekem házit, kérem jelezzék, ha gondjuk van!
Üdvözlet. ME
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése